Hur raderar jag mitt konto? GoodOnes

Om du vill ta en paus ifrån dejtandet på GoodOnes kan du dölja ditt konto under Min Profil/ Inställningar (kugghjulet uppe i högra hörnet)/Hantera konto. Då syns du inte längre i appen men allt är sparat och du kan lätt komma igång igen om du vill. Du kan även välja att radera ditt konto helt på samma ställe, men då försvinner allt och du får börja om från början igen.

 

Behöver du hjälp är du välkommen att kontakta kundtjänst

Hur avslutar jag min prenumeration?


Köp av Premium sker genom ditt iTunes-konto i App Store eller motsvarande i Google Play och därefter tillsvidare tills dess att du själv säger upp det i ditt iTunes-konto i App Store eller motsvarande i Google Play. Medlemskapet avslutas när den senast betalda perioden har löpt ut.

Det räcker inte att enbart radera appen eller ditt konto på GoodOnes, har du köpt Premium och har en aktiv prenumeration måste du avsluta den i App Store/ Play Store.

För mer information, köpvillkor och ångerrätt:

App Stores köpvillkor
Google Plays köpvillkor

 

Hur Länge Sparar Vi Dina uppgifter?

Vi kommer att behandla dina personuppgifter under så lång tid som är nödvändig med hänsyn till ändamålet med behandlingen. Det innebär att olika uppgifter kommer att sparas olika länge. Vissa uppgifter måste vi spara under längre tid för att uppfylla våra lagstadgade skyldigheter.

Kontoinformation. Uppgifter som du lämnat till oss som är kopplade till ditt konto, till exempel ditt namn, e-postadress m.m., och uppgift om när du registrerade ditt konto. Dessa uppgifter lagras så länge du är kund hos oss och upp till 2 veckor därefter. Om du inte själv tagit bort ditt konto kommer det att raderas automatiskt efter 3 års inaktivitet.

Uppgifter som du har lämnat och som du själv har tillgång till i din profil, till exempel meddelanden som du skickat till eller mottagit från andra användare inom ramen för GoodOnes meddelandetjänst, vilka profiler du besökt eller innehåll som reagerat på. Dessa uppgifter lagras så länge du är kund hos oss och upp till 2 veckor därefter.

Meddelanden till kundtjänst m.m. Uppgifter som du har lämnat till oss när du använt våra tjänster, men kanske inte kan se i din profil. Dessa uppgifter består frågor och meddelanden som du skickat till kundservice. Dessa uppgifter lagras i högst tre år från att du inaktiverat din profil eller på annat sätt lämnade uppgifterna till oss.

Data som vi registrerar när du använder GoodOnes. Det kan vara uppgifter om vilka profiler du tittar på, vilka knappar du trycker på och vilka sidor du är inne på. Dessa uppgifter lagras så länge du är kund hos oss och upp till 14 månader därefter. GoodOnes kommer att spara ditt pseudonymiserade personnummer i 10 år om du har portats från GoodOnes och ditt konto blivit raderat på grund av dåligt uppförande.

Uppgifter om din geografiska position. Dessa baseras på vald position, IP-adress eller din mobila enhets platsinformation. Uppgifter om var du är när du använder GoodOnes sparas så länge du är kund hos oss.
Transaktionsuppgifter som innehåller uppgifter om betalningar och köp du har gjort på GoodOnes. Dessa är vi skyldiga att spara i 7 kalenderår av bokföringsskäl.

För mer information läs GoodOnes Personuppgiftspolicy